Löpträning, vecka 42

Från och med nu kommer jag att på söndagar lägga ut min planerade löpträning för den kommande veckan. Är man sugen att haka på något av passen är det bara att man hör av sig till mig på sms eller mail. Jag skriver bara ut huvudpasset, men som syns i totalen för varje pass är det även uppvärmning och nedvarvning i passen.

Vecka 42

Måndag: Vila
Tisdag: Intervaller med TT, får se vad som är planerat men jag siktar på 4x2km@3:50/km (total 13 km)
Onsdag: 12 km lätt distanspass @4:45-55/km
Torsdag: Tröskelpass 7km@4:15/km (total 13 km)
Fredag: 10 km lätt distanspass @4:45/km
Lördag: Backintervaller 2x5x150m 90 sek setvila (total 8 km)
Söndag: 19 km långpass @pratfart ca 5-5:15/km

Total: 75 km

  3 comments for “Löpträning, vecka 42

  1. Kajsabet
    14 oktober, 2014 at 11:23

    Wow vilket upplägg! Du satsar på sub40 på tunnelrun om jag minns rätt, vore häftigt om du nådde ditt mål! :) jag tänkte förmodligen göra marathon i vår och behöver lägga upp ett klokt träningsschema, därför undrar jag vad som menas med ”backintervaller 2x5x150m 90 s servila”? Och hur brant backe använder du för ett sådana intervaller?

    • kall3
      14 oktober, 2014 at 11:28

      Stämmer bra det Kajsabet. 2x5x150m syftar till 2 set om 5×150 m löpning i backe. ”Vilan” i setet är joggen tillbaka till botten på backen och vilan mellan seten är ståvila 90 sekunder. Min backe som jag kör i är 10% lutning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *