En rejäl återställare

När man tränar mycket behöver man ibland en rejäl återställare och jag har precis haft en sådan. 5 dagar utan träning och utan en tanke på kosthållning. Ja, alltså det är det man kallar en återställare om man normalt tränar 6 dagar i veckan och är noga med sin kost.

Jag har haft svårt med dessa viloperioder förut och det har oftast bara blivit ”mellanmjölk” av dem d.v.s. träna lite mindre och typ käka som vanligt. För mig har inte dessa perioder riktigt gett full effekt, men nu har jag nog hittat det optimala sättet. I torsdags stack jag på mässa till Prag och jag tog helt enkelt med mig familjen och sket i att packa träningskläder.

En långhelg på annan ort där den enda fysiska aktiviteten är konstant lågintensiv genom promenering och kosten består av kött, bröd, glass och öl… helt underbart!

Vi får se om det får önskad effekt, men så här långt känns det riktigt bra! Idag blev det åter till det vanliga mönstret med uppstigning 05:30 för att hinna med mina stakintervaller på gymmet innan jobbet. Nu dröjer det till efter Stockholm Tunnel Run den 22 November tills jag får en viloperiod igen. 6 veckor med 8-9 träningspass/vecka, mumma!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *