29 veckor, 151 träningspass och 12 tävlingar

Nu är jag äntligen klar med min träningsplanering för det kommande dryga halvåret. Summerat är det som titeln beskriver nämligen 151 träningspass (huvudpass, inte inräknat styrketräning) och 12 tävlingar fördelat på 29 veckor. Från denna vecka 48 till och med vecka 24 2015.

Det stora problemet jag haft med att få till min planering för den här perioden har varit att jag på något smart sätt ska kombinera längdskidåkning, löpning och cykling. Efter lite rådfrågande så känner jag att jag har hittat en bra mix där jag i alla fall på förhand tror att jag kommer utveckla min form inom alla tre discipliner.

Mina tre A-lopp är Vasaloppet (90 km längdskidor klassisk stil), Kungsholmen runt (21 km) och Vätternrundan (300 km cykel). Är det någon mer som har planerat dessa, är osäker på hur ni ska träna och av någon outgrundlig anledning litar på mig :) så är det bara att höra av er så kan ni få ta del av mitt upplägg!

9 A4-sidor med träningsschema

9 A4-sidor med träningsschema

  1 comment for “29 veckor, 151 träningspass och 12 tävlingar

  1. Cecilia Gustafsson
    28 januari, 2015 at 09:06

    Hej!
    Jag sitter själv och klurar på ett bra träningsupplägg och skulle ödmjukt kika på din planering för att få lite tips!

    Jag hoppas att träningen känns bra!

    Tack i förhand för hjälpen!
    Ha en fin dag!
    Mvh, Cissi

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *